הניסיון בארץ ובעולם מלמד, שהתנדבות אזרחים היא מאבני היסוד של החוסן האישי והחברתי באירועי משבר וחירום. ניהול התנדבות ומתנדבים באירועי חירום ואסון- מלחמות, רעידת אדמה, פיגועים- הוא אחת המשימות המורכבות המונחות על כתפי הרשות המקומית ורשויות המדינה. לשם הצלחה בהפעלת מערך התנדבות, יש לבנות תשתיות מתאימות לצורכי היישוב ולתרחישי האיום בישראל. המסגרות הקיימות היום ביישובים ובערים הן – צוותי חירום, כאשר המטרה הינה להכין תשתית ותכנית עבודה ולפתח מיומנויות וכלים ישימים להפעלתם בחירום .

בשנים האחרונות  עסקתי בהקמת צוותי חירום ביישובי המועצה האיזורית חוף אשקלון במהלך מבצע "עופרת יצוקה"  ובמועצה האיזורית אשכול בסיום "עמוד ענן" ובמהלך "צוק איתן".

צוותי החירום בישובים מיועדים לתת מענה ראשוני בקהילותיהם. 

¢התנהגות אוכלוסייה במצבי החירום השונים הינה בסיס לפעולה של הגורמים הנותנים  מענה במרחב.

¢הכרה מעמיקה של המאפיינים מאפשרת הערכת מצב וטיפול תואם לצורכי האוכלוסייה

¢אנו כאנשי מקצוע נדרשים להכיר לעומק את המאפיינים כדי שנספק ונייעץ בצורה מדויקת.

 

בלחיצה על הקישור – תוכלו לראות מצגת בנושא:

מערך צוותי חירום

 

וכן מצגת על חירום וחוסן:

היערכות רשות לשעת חירום