מה זה בעצם DR-NP?

שיטת ה DRNP פותחה כדי לסייע לאנשים ולארגונים להימצא בהוויה של הגשמה. כיצד אנו נעים לעבר מטרותינו בחיים? האם אמנם לכל אחד מאיתנו מטרות? או אף מטרה? האם המטרות שהצבנו בראשית חיינו, כשהיינו ילדים, היו בבחינת משאלה בלבד? ובכלל – אילו מטרות השגנו בפרק הזמן הזה של חיינו?
הגשמת יעדים אינה נחלתם של פרטים בלבד, היא ייעודו של ארגון, חברה, מוסד. פרט כמו קבוצה, כמו גם ארגון – פועלים לממש מטרותיהם, להגשים חזון, לעשות.
תנועת החיים הינה התנועה לעבר המטרות שהצבנו אנו לעצמנו, בין אם בבחירה מלאה ובין אם פחות. גם המטרות לא מקובעות, גם הן זזות ומשתנות. לאורך החיים – אנו נעים ומתקדמים, לעתים המטרה מושגת, ולעתים מוזזת, בפני מטרות משנה, אפשריות או אף ממשיות יותר.
השיטה מתייחסת לנהיגה כמשל – למצב יומיומי בו כמעט כל כניסה לרכב הינה לשם מטרה מסויימת, יעד ברור ולרוב אפשרי. הדימוי של עולם הנהיגה – בהיותו כה מוכר – מאפשר לנו לדמות את התנועה לעבר היעד/המטרה אותם אנו מציבים.
השיטה מתייחסת גם להיותנו חלק מקבוצה, הצורך השיוכי הינו צורך בסיסי וקיומי. חלק מהכלל, נפרד אבל עדיין חלק. חלק מארגון. פיסה משכונה. פרט במשפחה. פסיפס הכרחי לקיומנו.

      flaeir1 drnp           

על זה אמר אפלטון "אתה יכול לגלות טוב יותר את אופיו של אדם במשך שעה אחת של משחק, מאשר במשך שנה שלמה של שיחה".

DR-NP הן ראשי התיבות של – DRIVE- REVERS- NEUTRAL – PARKING

אילו הם ההילוכים של הרכב בו אנו נוהגים – רכב אוטומטי או ידני, בכל רכב יש לנו מצב של PARKING בו הרכב בחניה, הילוך לאחור REVERS של מצב בו המנוע פועל אך ללא תנועה כי אנחנו על ה-NEUTRAL ולבסוף מצבי ה-DRIVE לעתים בשני אופנים ולעתים ביותר, בכל מקרה זהו ההילוך בו נתקדם.
DR-NP זו השיטה המאפשרת הן את המיפוי הראשוני, הזיהוי ההכרחי טרם היציאה לדרך, ולאחריו את בחינת התנועות לעבר המטרות. הדבר נעשה תוך גיבוש תכנית עבודה/מפת דרכים בה לוקחים חלק כולם, בתהליך קבוצתי ודינמי, של פתיחות ושיתוף מירבי. בדיקת ההילוכים כמו גם הכרת המשתתפים בתהליך – מבטיחה הגעה בטוחה ליעד שהצבנו. היכולת לממש יעדים/מטרות תלויה במערכת היחסים הבין אישית בצוות/בקבוצה. התקרבות לחזון המשותף/ליעד – היא פועל יוצא של התקרבות המשתתפים בעשייה כמו גם האמונה כי הם מסוגלים לעשות זאת ביחד.

DR-NP הינה שיטה להגשמת היעדים

D- DRIVE: התנועה לעבר היעד – ככל שהיעד מרוחק יותר, ההכנה הינה מוקפדת יותר. לא תדמה הנסיעה לכמה ק"מ בלבד לנסיעה ליעד המרוחק מאות ק"מ מאיתנו. המרחק מאפשר לנו לבחור שעות, דרכים ואפילו אמצעי תחבורה על מנת להגיע.
מה קורה לנו בתנועה אל היעד? במה אנחנו מבחינים ובמה לא? מה מלהיב אותנו ומה מעורר אותנו בכך?

R- REVERS: הנסיעה לאחור – כמה מורכבת, כמה מוקפדת . במרבית המקרים, יציאה מהחנייה מתחילה בנסיעה אחורנית. גם כדי להיכנס לחנייה, לעתים קרובות נשתמש בהילוך האחורי. מראות צד, מראות פנורמיות, זמזום המתריע על התקרבות יתר, אור אחורי….אמצעים רבים מאפשרים לנו לנוע אחורנית בבטחה. מה אנחנו מצליחים לראות דרך חווית הנסיעה לאחור? כמה אנחנו בודקים את עצמנו. עשינו טוב? ישר? מדוייק?

N- NEUTRAL: המנוע פועל, אין תזוזה. למעשה כל תנועה בין ההילוכים עוברת דרך הניוטראל – האין הילוך. אילו המצבים בחיים בהם אנו בהתלבטויות, מחשבות, צמתים. יש מאיתנו הנמצאים במצב זה זמן רב, ויש שאינם מאפשרים לעצמם להימצא שם כלל. מהו הסטטוס הזה של עבודה ללא תזוזה, ללא תנועה. כמה אנחנו חוששים להימצא בצומת, ממהרים לחלוף אותה, מי רק בירוק ומי מעז באור המבהב צהוב? מי בודק את כל המרחב, ומי מאיתנו מסתכל רק לימין, רק למוכר ולכאילו אפשרי? האם אמנם רק משם יגיח רכב?

P- PARKING: זה המרחב שלנו – מרחב המחיה, מרחב הפעולה, מרחב האפשרויות. לרוב הוא מסומן. כאן חנייה, לא לחנות. חנייה פרטית. חנייה לבית 23. מסומנת בקוים. מוגדרת. מוגבלת. מרחב החנייה – הוא המקום בו נגדיר את גבולות העשייה שלנו למול אחרים, במשפחה, בקבוצה, בארגון. נבחן את המקום ממנו אנחנו יוצרים ואליו אנחנו חוזרים. כמה הוא ברור לנו, וכמה הוא ברור לאחרים סביבנו.